fbpx

Slowww down your fear

Rust in je hoofd en lichaam met een individueel programma

Herkenbaar?

  • Je wilt van het constant angstige, onrustige of gejaagde gevoel af.
  • Je wilt tijdens je werk niet meer bang zijn voor plotselinge paniekgevoelens
  • Je leven wordt beheerst door alle zorgen en angstige gedachten en daar word je doodmoe van. Je zou zo graag wat meer van het leven willen genieten.
  • Je hebt al van alles geprobeerd om wat rustiger en meer ontspannen te worden, maar nog zonder resultaat

Hoe zou het zijn als je ontspannen en positief in het leven staat en zorgeloos en vol energie van jezelf, je gezin en werk kan genieten?

Zo’n vijftien jaar geleden beheerste angst m’n leven, met pieken waarbij ik hele nachten werd geplaagd door paniekaanvallen. Ik was alleen maar bezig met dat angstige gevoel en hoe ik er van af kon komen (vermoeiend!) en kon dat echt niet hebben met een drukke baan als marketeer bij een platenmaatschappij.

Sindsdien ben ik me gaan verdiepen in allerlei methodes om te ontspannen en te verstillen, zoals verschillende rustige yogavormen, meditatie, ademhaling en shiatsu-therapie. Dankzij al die fijne methodes kan ik nu oprecht zeggen ik me weer rustig en vrij voel en help ik als ontspannings-coach en yogadocent andere vrouwen zich ook weer zo te voelen.

Uit alle opleidingen en m’n eigen ervaring heb ik precies die methodes en oefeningen gehaald die werken wanneer je je gespannen en angstig voelt.

Je hoeft dus niet meer zelf op zoek en van alles uit te proberen: dat heb ik al voor je gedaan 🙂 

 

Al mijn kennis heb ik met heel veel liefde in een uniek programma samengebracht:

Slow down your fear

waarin je leert hoe je grip krijgt op je angstgevoelens, zodat je weer die ontspannen en energieke vrouw wordt.

Na afloop van dit individuele traject:

 Beheers je eenvoudige ontspannings-technieken om jezelf te kalmeren wanneer je je gespannen en angstig voelt

 Heb je een dagelijkse routine gecreëerd van kleine makkelijke ontspannende momenten die je nu wél (met veel plezier) blijft doen.

 Ben je met energie en plezier aan het werk omdat je niet meer wordt opgeslokt door je angstige gevoel en je angst om tijdens je werk een paniekaanval te krijgen.

✓ Heb je inzicht in de fysieke oorzaken van spanning en angst in je lichaam, zodat je begrijpt waaróm het zo belangrijk is om regelmatig tijd te maken voor ontspanning

 Heb je weer inspiratie en ruimte voor je eigen ontwikkeling, je werk, gezin en vrienden.

 Heb je ontdekt en ervaren hoe je ruimte kan geven aan je angstgevoelens (in plaats van ze weg te duwen)

 Slaap je als een roosje en word je uitgerust wakker

✓ Heb je ervaren dat diepgewortelde spanningen met ontspannings-methodes zoals Yoga Nidra kunnen oplossen.

✓ Heb je geleerd om je comfortabel te voelen met een oncomfortabel gevoel (zoals angst) zodat er een minder negatieve lading zit op dit gevoel.

 Ervaar je veel meer ruimte hebt in je hoofd, waardoor je weer aanwezig kunt zijn wanneer je tijd doorbrengt met de mensen van wie je houdt.

 Ben je in staat om tijdig op de rem te trappen zodat spanning en angst veel minder vat meer op je hebben

✓ Weet wat je kan doen wanneer je je toch weer een keer onrustig en angstig voelt en dat geeft vertrouwen

Dat klinkt heerlijk! En hoe gaan we dat doen?

Het is mijn ervaring dat je pas echt stappen gaat maken met 1 op 1 begeleiding. Je kan veel oefeningen natuurlijk ook in je uppie doen met alleen een online programma, maar de praktijk leert dat je ze dan vaak  niet allemaal doet en goed begrijpt, en ze ook niet echt gaat integreren in je dagelijkse leven. Daarbij is iedereen uniek, en kan ik met begeleiding veel beter ingaan op jouw specifieke situatie, met als doel om jouw angstklachten in vier maanden sterk te verminderen.

Ik kies bewust voor lichaamsgerichte oefeningen omdat het mijn ervaring is dat je hiermee je angstklachten al sterk kan verminderen en vaak sneller kwartjes vallen dan wanneer je alleen praat over angst.

In dit unieke individuele traject hebben we persoonlijk contact met een aantal sessies (live of online). Daarnaast heb je toegang tot een online programma met uitleg en praktische oefeningen, zodat we onze tijd samen zo goed en effectief mogelijk kunnen gebruiken voor begeleiding en verdieping . We werken volgens de B.O.D.Y. methode:

  • B Hier begrijp je waarom lichaamsgerichte oefeningen zo effectief zijn om deze klachten sterk te verminderen.
  • O Hier gaan we verschillende makkelijke technieken oefenen om jezelf te kalmeren op de korte termijn en op de langere termijn om meer inzicht en verdieping te ontwikkelen.
  • D Je kan oefeningen beheersen en er veel over lezen, maar het gaat pas werken wanneer je hier regelmatig tijd voor maakt. Doen dus!
  • Y Dit is het resultaat van regelmatig tijd nemen om te ontspannen en in te tunen: You oftewel: JIJ! Je hebt weer het heft in handen en JIJ bent die leuke stralende energieke en creatieve JIJ!

Verlang je naar een leven waarin angst geen hoofdrol meer speelt zodat je weer energie hebt voor de leuke en belangrijke dingen? En wil je dit niet alleen doen?

Wacht dan niet langer en kies voor jezelf met mijn unieke individuele traject want het is namelijk weer tijd voor JOU! De jij achter de spanning en angst die je leven nu beheerst en zo ontzettend veel energie kost.

Slow down your fear-programma

  • 6 maanden toegang tot uitgebreid online programma met veel achtergrondinformatie en oefeningen.
  • Vier individuele coach-sessies van 60-75 minuten  (live of online)
  • Mail/app-contact tussen de sessies door (ik ben jouw persoonlijke cheerleader deze 4 maanden!)

147*

*per maand (6 maanden totaal)

Je krijgt na betaling een mailtje met hierin de link naar het online programma, en een link naar mijn online agenda om de eerste online intake-sessie te plannen!

(Via onderstaande knop kan je ook eerst een (gratis) intake gesprek inplannen)

Dit traject is voor jou wanneer:

  • Je een drukke baan (en gezin) hebt en wordt gehinderd door je angstklachten.
  • Je eindelijk meer grip wilt krijgen op je angst- en paniekgevoelens
  • Je zorgeloos en vol energie wilt werken zonder bang te zijn voor een paniekaanval.
  • Je goed wilt slapen zodat je weer een keer uitgerust wakker wordt
  • Praten en nadenken over je angst je niet genoeg heeft geholpen en op zoek bent naar een andere of aanvullende  ingang om je angstklachten aan te pakken
  • Je van je psycholoog of huisarts het advies hebt gekregen om ontspannings-oefeningen te doen, maar verzuipt in het enorme aanbod
  • Je zo graag weer vrij wilt zijn…niet meer in beslag genomen door je angstgevoelens.
  • Je best bekend bent met verschillende ontspannings-technieken maar iemand nodig hebt die alles nog een keer rustig (en misschien net even anders) uitlegt en je begeleidt om deze oefeningen nu echt in je dagelijkse leven te integreren. Je hoeft het niet alleen te doen!

Dit is wat anderen zeggen

Het is nog niet eens zo makkelijk om in een paar woorden te vatten hoe bijzonder het Slowww Down Your Fear programma is.
Het begon met kleine eilandjes van bewustzijn en meditatie gedurende de dag. Na een paar weken groeiden die eilandjes uit tot een doorlopende basis van rust en vertrouwen. Iets om steeds op terug te kunnen vallen. En dat voelt als een enorme rijkdom. Juist ook door Miriams superfijne, persoonlijke begeleiding!.

Lineke

Het ‘slow down your(my) fear’-programma gaf mij direct het gevoel van regie terug. Miriam stemde de handvatten zo op me af, dat het opeens makkelijk en leuk werd deze in te zetten. Van het begin af aan ervoer ik hierdoor minder spanning, onrust en haast en meer ontspanning, vrijheid en tevredenheid. Ik leer nog steeds beter schakelen tussen ‘de hoogste en laagste versnelling’. En beetje bij beetje word ik weer mijn (meer) zorgeloze zelf!

Maartje

Miriam heeft me op de haar kenmerkende rustige en professionele wijze geholpen om een dagelijkse routine van bij mij en mijn situatie passende oefeningen op te bouwen. Hierdoor ben ik meer ontspannen en weet ik dat als de spanning toch weer te veel oploopt dat ik de instrumenten achter de hand heb om weer bij mezelf en tot rust te komen. Dat maakt echt een groot verschil! Heel veel dank voor de fijne begeleiding Miriam!

Anne

Miriam is een hele warme en kundige coach en een heel lief mens. Ze neemt je elke sessie mee in een reis door je eigen lijf, waarbij ik het bewonderingswaardig vind hoe ze het keer op keer voor elkaar krijgt dat ik totale rust en ontspanning kan ervaren. Ze deelt haar kennis en ervaring met alle liefde en je voelt dat dit haar passie is. Ze heeft oog voor detail en is onbevooroordeeld. Dat werkt natuurlijk door in hoe ze de sessies aanpakt. Dit draagt bij aan de veiligheid die je mag ervaren als je je (kwetsbaar) open stelt voor de sensaties in je lijf. En iets wat niet geheel onbelangrijk is(vind ik): ze heeft een hele fijn stem om naar te luisteren.

S. Froger

Wat hebben de sessies bij Miriam mij goed gedaan! Miriam neemt je op een prettige manier mee in de oefeningen. Ze brengt een heerlijke sfeer met zich mee; puur, sereen en licht. Ik heb de laatste jaren de nodige stress ervaren en heftige dingen meegemaakt, waardoor ik in een ‘tobberige/paniekerige modus’ was gekomen. Maar wat voelde ik mij fijn na afloop van de sessies! Blij, rustig, ontspannen en vol vertrouwen – eindelijk weer!

Marlies Jansen

De sessies van Miriam brengen mij op een milde manier terug naar mijzelf. Naar waar het echt om gaat. Ongeacht hoe ik de sessie start (ontspannen, blij, verdrietig of moe...), na de sessie ben ik energiek en emotioneel meer in balans. Miriam heeft het talent je op een liefdevolle manier mee te nemen in een reis naar jezelf. Haar warme stem, intrinsieke motivatie er te zijn voor jou en haar kundige begeleiding (live én online) geven de veiligheid waarmee ik tijdens de sessies en ook daarna zelf stappen kan zetten naar meer balans, rust en liefde voor mezelf.

Sonja Prenen

Ik heel blij met de sessies die ik bij je heb gedaan. Je wist uit een heel uitgebreid en open gesprek tijdens de intake, precies mijn behoeften boven water te krijgen en daarvoor de juiste oefeningen aan te bieden.
Je hebt bovendien een heel aangename stem en een fijne formulering (niet wollig) die me er altijd weer bij haalt en heel oprecht klinkt. 

Liever zonder naam

Miriam creëert een rustige en veilige ruimte om in iedere sessie weer helemaal tot mezelf te komen. Ze is empatisch en straalt rust en vertrouwen uit, een hele fijne energie om om me heen te hebben. Ik kom uit elk sessie alsof ik zorgeloos op een wolk drijf.

Alexandra

Wil jij je ook weer vrij voelen?

Slow down your fear-programma

  • 6 maanden toegang tot uitgebreid online programma met veel achtergrondinformatie en oefeningen.
  • Vier individuele coach-sessies van 60-75 minuten  (live of online)
  • Mail/app-contact tussen de sessies door (ik ben jouw persoonlijke cheerleader deze 4 maanden!)

147*

*per maand (6 maanden totaal)

Je krijgt na betaling een mailtje met hierin de link naar het online programma, en een link naar mijn online agenda om de eerste online intake-sessie te plannen!

(Via onderstaande knop kan je ook eerst een (gratis) intake gesprek inplannen)

Wie ben ik?

Mijn naam is Miriam Evers en het is mijn missie om vrouwen met angstklachten in contact brengen met zichzelf, zodat ze de fluistering van deze angstgevoelens horen en vanuit verbinding en vertrouwen daarop kunnen handelen. Angst- en paniekgevoelens zijn uiteindelijk een (extreem) signaal van je lichaam. Met een schreeuw geeft het aan dat je niet luistert. Je kan de schreeuw voor zijn door het gefluister op te merken, maar dit hoor je pas wanneer je stil bent en naar binnen keert.

Leven vanuit m’n hoofd

Als geen ander weet ik hoe het was om te leven met angst en hoe dit mijn werkende en sociale leven beheerste. Ik was vijftien jaar geleden als marketeer bij een platenmaatschappij doodsbang dat ik tijdens een belangrijk overleg een paniekaanval zou krijgen. Ook sliep ik steeds slechter waardoor ik nog meer gespannen werd. Ik was het contact met mezelf behoorlijk kwijt en leefde volledig vanuit m’n hoofd en probeerde met alle macht de situatie vanuit m’n hoofd onder controle te krijgen. En dat werkte niet.

Wat wel hielp

Wat wel hielp waren de meer lichaamsgerichte oefeningen en mijn enthousiasme hierover heeft ertoe geleid dat ik me hier steeds meer in ben gaan verdiepen met verschillende opleidingen en workshop. Zoveel dat ik er uiteindelijk m’n werk van heb gemaakt!

Mijn programma is dus het resultaat van mijn jarenlange zoektocht naar meer rust en vertrouwen. Ik ben opgeleid tot o.a. Shiatsu Therapeut en docent Yin yoga, Yoga Nidra en Restorative yoga en al deze vormen gebruik ik zelf in m’n dagelijkse leven waardoor angst nauwelijks nog vat op me heeft.

Ook…

…ben ik moeder van twee prachtige dochters van 7 en 9 en woon ik met m’n gezin in een dorpje vlak boven Amsterdam. Ik laad op met een boswandeling of uitwaaien op het strand maar kan ook ontzettend genieten van de drukte van een stad. Mijn grote passie is muziek en dat deel probeer ik steeds meer in m’n huidige leven te integreren omdat ik hier gewoon heel blij van word. Zo speel ik regelmatig piano en ukelele en geef ik Yin Yoga Concerts met Gijs van Straalen. Ik ben verslaafd aan Franse kaasjes, lees altijd 5 boeken tegelijk en lees (stiekem) als eerste de Donald Duck als ie op de deurmat valt.

Hoe ziet het programma er uit van week tot week?

Voor we beginnen met het traject hebben we een intake-gesprek waarbij we samen bepalen waar je nu staat, waar je tegenaan loopt en waar je naar op zoek bent.

Ook vul je een testje in over hoe je op dat moment voelt, en dit herhalen we halverwege en aan het eind van het traject.

Omdat het een individueel traject is, zitten we natuurlijk niet helemaal vast aan onderstaande opbouw!

Week 1 en 2: Hoe werken stress en angst eigenlijk in je lichaam?

Je ontdekt hoe stress, spanning en angst werken in je lichaam. Ook gaan we kijken wat jij nodig hebt om nieuwe gewoontes aan te leren, en maak je helder waarom je dit programma gaat doen en waar je naar toe wilt werken.

In de eerste week hebben we onze eerste individuele sessie, met alvast aandacht voor ontspannende ademhalingsoefeningen.

33

Week 3 en 4: Ontdek de magische kracht van je ademhaling

Je gaat ontdekken waarom de ademhaling zo’n krachtige tool is om jezelf tot rust te brengen.

12

Week 5 en 6: Maak de shift van doen naar zijn met kalmerende houdingen

Je maakt kennis met verschillende houdingen die een sterk kalmerend effect hebben op je lichaam en geest.

In week 5 hebben we onze tweede individuele sessie, waarbij we ademhalingsoefeningen gaan combineren met kalmerende houdingen en waarbij je alvast gaat kennismaken met meditatie-oefeningen.

19

Week 7 en 8: Observeer je angst zonder erin mee te gaan: maak kennis met meditatie

Je maakt kennis met verschillende oefeningen die je helpen om in te checken bij jezelf en angst of spanning te observeren.

28

Week 9 en 10: Buig je angst om naar een rustig en kalm gevoel

In week 9 hebben we onze derde individuele sessie en gaan we verder met verschillende meditatie-technieken. Ook maak je alvast kennis met de diep ontspannende kracht van Yoga Nidra.

In deze week vul je opnieuw een vragenlijst in mbt tot je spannings- en angstklachten.

1

Week 11 en 12 : Ontdek Yoga Nidra

Je gaat zelf verder aan de slag met verschillende Yoga Nidra-sessies.

23

Week 13 en 14: Ervaar de transformerende en diep ontspannende kracht van Yin Yoga en Yoga Nidra

In week 13 hebben we onze vierde individuele sessie.

We gaan verder met Yoga Nidra en je maakt ook alvast kennis met Yin Yoga.

29

Week 15 en 16: Yin Yoga en afronding

In deze laatste weken ga je verder met Yin Yoga en sluiten we het programma af met een laatste test. Samen gaan we kijken hoe je alle oefeningen van de afgelopen maanden blijvend kan integreren in je dagelijkse leven.

14

Maak een afspraak

Ik bied je een gratis gesprek waarin je in alle veiligheid jouw klachten kan delen en waarin ik je advies kan geven om meer grip te krijgen op je angstklachten.

Klik hier om jouw gratis gesprek van 45 minuten in te plannen in mijn online agenda

*Je ontvangt dan binnen 24 uur een bevestiging en een mailtje met alle info over onze afspraak.

Veel gestelde vragen

Hoeveel tijd kost dit traject?

Je hebt het druk en je moet er niet aan denken om nog wat toe te voegen aan je al overvolle to-do-lijst. Ik begrijp het. Helemaal. Neem dan even een stapje terug en geef jezelf eerlijk antwoord op de vraag: hoeveel tijd kost het jou nu om zo in beslag te worden genomen door je angstgevoelens? En welke weerslag heeft dit op je werk, je gezin en nog het allerbelangrijkste: jezelf?

Ik heb het traject zo ontwikkeld dat je met zo min mogelijk tijd en zo makkelijk mogelijke oefeningen resultaten gaat behalen. Als je 5-15 minuten per dag kan vrijmaken voor oefeningen en/of het bekijken van info en oefeningen uit het programma, ben je er al! Het zit hem veel meer in het regelmatig doen, dan het heel lang doen. En ik ga je daarbij helpen, ondersteunen en ben je accountability-partner deze periode. Je hoeft het niet alleen te doen!

Hoe vaak zien we elkaar live?

We hebben tijdens het traject vier sessies (online of op locatie). Tijdens deze sessies is er ruim de tijd om de voortgang te bespreken, te oefenen met ontspannende methodes  en een plan te maken voor de komende periode.

Hoe verloopt het contact tussen deze live ontmoetingen?

We hebben tussen de sessies door wekelijks contact via de mail of app.

Kan ik de oefeningen ook ergens terugzien?

Je krijgt toegang tot een online progamma met video’s en audiobestanden van alle houdingen, meditaties en lessen. Ook vind je hier veel achtergrondinfo.

Ik vind het een grote investering?

Ik heb bewust gekozen voor een individueel traject omdat je dan veel sneller resultaten behaalt dan wanneer je helemaal in je uppie een online programma volgt. Zo’n traject is natuurlijk duurder dan een online programma, maar levert je veel meer op. Zeker als je van jezelf weet dat je het allemaal wel een beetje weet, maar begeleiding nodig hebt om het ook echt te gaan doen.

En wat is het je waard? Hoeveel tijd (en dus geld) ben je nu kwijt door zo in beslag te worden genomen door je angst?

Wat levert het je op als angst je leven veel minder beheerst en je weer energie hebt om leuke dingen te doen en te floreren op je werk?

Ik zit al op yoga en heb al een keer een mindfulness-training gevolgd, is dit programma dan wel wat voor mij?

 Het werkt alleen maar in je voordeel als de oefeningen niet allemaal nieuw voor je zijn! De kracht zit hem altijd in de herhaling, en we gaan in het programma veel meer de link leggen met angst en voorkomen en verminderen hiervan. Vaak moet je dingen meerdere keren horen en ervaren om het kwartje te laten vallen.

Maar het allerbelangrijkste: we gaan deze 4 maanden eraan werken om al deze simpele oefeningen nu echt te integreren in je leven. Want iets snappen en de oefening kennen is wat anders dan deze ook regelmatig doen. De combinatie van de herhaling (en je leert zeker ook wat nieuws!) èn de individuele begeleiding gaat ervoor zorgen dat je nu wél die goede stappen gaat zetten en angst je leven niet meer laat beheersen. Op weg naar YOU: de leukste energieke en stralende jij.

Hoe zou het zijn als je ontspannen en positief in het leven staat en zorgeloos en vol energie van jezelf, je gezin en werk kan genieten?

Slow down your fear-programma

  • 6 maanden toegang tot uitgebreid online programma met veel achtergrondinformatie en oefeningen.
  • Vier individuele coach-sessies van 60-75 minuten  (live of online)
  • Mail/app-contact tussen de sessies door (ik ben jouw persoonlijke cheerleader deze 4 maanden!)

147*

*per maand (6 maanden totaal)

Je krijgt na betaling een mailtje met hierin de link naar het online programma, en een link naar mijn online agenda om de eerste online intake-sessie te plannen!

(Via onderstaande knop kan je ook eerst een (gratis) intake gesprek inplannen)